• Galeria Małysz
  • Red Bull Content Pool
20/09/2014

Małysz w nowym samochodzie na Dakar 2015!

Verva Street Racing na Stadionie Narodowym.

Dziś w Warszawie odbywa się spektakularny festiwal motoryzacji Verva Street Racing. W ramach tej masowej imprezy tysiące widzów zgromadzonych na Stadionie Narodowym obejrzy wyjątkowe pustynne zawody, w których zobaczymy m.in. Adama Małysza i Rafała Martona. Załoga Orlen Team po raz pierwszy zaprezentuje tysiącom kibiców swój najnowszy samochód – pustynne buggy SMG 2015.

Verva Street Racing trwale zapisała się w kalendarzu pokazów i festiwali motoryzacyjnych. Tym razem odbywa się po raz piąty, a tematem przewodnim jest najsłynniejszy i najtrudniejszy rajd świata – Dakar. Z tej okazji na płycie głównej największego obiektu sportowego w Polsce usypano ziemny tor. Po raz pierwszy tysiące Polaków znajdzie się tak blisko samochodów rajdowych cross country i na własne oczy poczuje zapach spalin oraz usłyszy ryk wyczynowych silników. Poczesne miejsce wśród rajdówek biorących udział w Verva Street Racing zajmie buggy SMG 2015, którym będzie się ścigać Adam Małysz.

– Muszę przyznać, że imprezy na taką skalę dotąd nie było – mówi Adam.
– Owszem pod dachem ścigały się motocykle i organizowano nawet pokazy monster trucków, ale zbudować pustynny oes a następnie pokazać „Dakar” dziesiątkom tysięcy ludzi na żywo to zupełnie inna liga. Jestem pod wrażeniem rozmachu i nie mogę się doczekać przejazdu naszym buggy,choć ten tor nie do końca jest dla niego przystosowany. To bardzo szybki samochód i znacznie większy od moich poprzednich rajdówek. Ma napęd tylko na tylną oś, niedużo waży, ma ponad 425 koni mocy i wymaga szczególnej uwagi przy prowadzeniu. Buggy jest inaczej wyważone, bo ma silnik za plecami i z tego co już wiem, błędów żadnych nie wybacza, ale za to na pustyni uzyskuje naprawdę kolosalne prędkości. Mój nowy samochód na prawdziwym rajdzie przetestował sam Carlos Sainz. Wiem, że dostajemy do ręki poważne narzędzie do wygrywania. Na „Dakarze” damy z siebie wszystko, ale najpierw w Warszawie pojedziemy widowiskowo dla wszystkich naszych kibiców. Im też się należy frajda z naszej jazdy – kończy Małysz.

– Na tak krótkim odcinku pilot też będzie mieć coś do roboty – dodaje Rafał Marton.
– Dystans siłą rzeczy nieduży, ale trzeba pilnować trasy, żeby z niej nie wylecieć. Trudne zadanie, bo miejsca na manewrowanie niewiele, oj niewiele. Nie mogę się doczekać występu przed publicznością na „Narodowym”, bo na rajdzie jesteśmy daleko od kibiców i aplauzu. Jedziemy samotni i z daleka od cywilizacji, a tu tymczasem będziemy mieli naszych fanów na wyciągnięcie ręki. Usłyszeć ich wszystkich to wielka rzecz!

Na liście zaproszonych do Warszawy gości są wielkie nazwiska ze świata rajdów płaskich i cross country oraz motocykliści. Na płycie „Narodowego” prócz obu załóg Orlen Team (w drugim samochodzie w barwach Orlenu pokażą się Marek Dąbrowski z Jackiem Czachorem) oraz Kuby Przygońskiego zobaczymy m.in. Marcusa Grönholma, Carlosa Sainza, Jurija Sazonowa, Marca Comę, Bryana Bouffiera, Christiana Lavieille’a, Miroslava Zapletala i Jordi Viladomsa oraz znanych wyczynowców z Polski: Tomasza Kuchara, Tadeusza „Teddy” Błażusiaka, Jarosława Kazberuka, Leszka Kuzaja, Martina Kaczmarskiego, Jarosława Hampela, Robina Szustkowskiego, Szymona Rutę i Jakuba Piątka.

Widzimy się na Stadionie Narodowym!
SMG Buggy 2015: nowy samochód Adama Małysza i Rafała Martona w kilku detalach

Rajdówkę zaprojektowano w studiu utytułowanego konstruktora samochodów cross country Philippe Gache’a;

  • lekka konstrukcja na ramie z rur z poszyciem z włókna węglowego i kewlaru;
  • 425-konny silnik V8 GM LS7 z aluminiowym blokiem, o pojemności 7 litrów, w układzie dolotowym 39-milimetrowa zwężka, elektronika sterująca Magnetti Marelli;
  • 6-stopniowa sekwencyjna skrzynia biegów Sadev, sprzęgło z dwiema tarczami
  • napęd tylko na tylną oś;
  • zawieszenie: podwójne wahacze z przodu, wahacze wleczone z tyłu, amortyzatory (po dwa na koło)
  • hamulce AP Racing: 6-tłoczkowe z przodu i 6-tłoczkowe chłodzone z tyłu, tarcze wentylowane o średnicy 322 mm;
  • ogumienie BF Goodrich 37-12.5R157 (możliwość kontroli ciśnienia w oponach z miejsca kierowcy);
  • Rozmiary:
    długość: 4500 mm
    szerokość: 2300 mm
    rozstaw kół: 3100 mm
    masa własna 1450 kg

Załogę Małysz-Marton wspierają firmy:
ORLEN, RED BULL, GENERALI, NEW BALANCE

Następny Poprzedni
20/09/2014